top of page

SHARE:

Heblu


heblu s.m. 1. întuneric total într-un spațiu închis; 2. [în teatru]momentul dintre scene sau acte în care scena este cufundată în întuneric

Eu, Caia și Teona suntem în sală. Teona s-a așezat undeva mai în față ca să vadă mai bine. Începe Yorick-ul. (eu nu vorbesc despre spectacole, spectacolele vorbesc de la sine). O doamnă (nu foarte doamnă de fapt) undeva în cabina de lumină povestește nestingherită. Pe scenă 2 băieți și 3 fete ne spun o poveste. Oamenii din sală se întorc spre cabina tehnică sperând că acea doamnă o să-și dea seama că deranjează. Nu-și dă seama. Asta nu conteaza. Ce încerc să subliniez este solidaritatea. Un grup mai mare de oameni de lângă mine aplaudă puternic în semn de solidaritate. Ce ne dăm seama? Nu e vorba de competiție. E cumva un respect pentru alți oameni care s-au străduit să construiască un moment care să te facă să uiți, măcar pentru 40 de minute de tine. Unii reușesc alții nu, cam asta este miza.

Tot în sală, puțin mai târziu heblul ține mai mult ca deobicei. Eu o întreb pe Caia „Ce se întâmplă?“. Nu sunt singurul. Cum te uiți împrejur: grupuri de oameni se întreabă dacă e vreo problemă, dacă s-a terminat. Mie, personal, mi se pare că dacă într-o sală de spectacol sunt 80 de oameni care să aibă aceași întrebare și același sentiment, ceva e bine.

Știu că am zis că nu zic despre spectacole. Aș vrea să rectific. Nu zic multe despre spectacole. „Paravan, două telefoane“ mă face să fac excepție de la regulă. Irina Antonie, Iulia Ciochină, Tavi Costin, Andrei Cătălin, Mădălina Craiu, Ştefan Huluba fac bine ce fac. Am căutat puțin despre spectacol și a fost destul de bine premiat la Gala Hop. Nu cred că a leșinat nimeni vreodată de râs. Nici eu, dar spectacolul ăsta a scos din mine sunete pe care nu cred că le am mai scos din mine de multă vreme. În aceeași notă ca și ieri cred că și asta își propune AmFiTeatru să facă. Să scoată, emoții. suntete, emoții pe care participanții, iubitorii de teatru sau cei care deabia se îndrăgostesc de el, nu le-au mai exprimat de multă vreme.


Specialități 
Recente
Folosește Taguri
Arhivă

© 2015 Plic, o revistă 

meșterit de Alia Șerban și Claudia Văduvescu

bottom of page