top of page

SHARE:

Și buletinul de vot?


Mi-e teribil de greu să mă decid asupra multor lucruri, în general, dar până acum am reușit cumva să fac acest mic detaliu să treacă neobservat în activitățile mele de zi cu zi – până am ajuns la NexT.

Ei bine, se caută părerea publicului; după proiecții, voluntarele așteaptă la ieșire cu genți NexT (încă-mi doresc arzător să am una și mereu ajung prea târziu ca să mai cumpăr) în care oamenii își pun buletinele de vot – FILM PREFERAT, NUME, TELEFON, EMAIL. Pentru Irina și Andrei, cu care am fost la prima selecție din Competiția Națională, lucrurile sunt simple și chiar amuzante, „hăhă, ne jucăm de-a votul!”.

Am citit catalogul de prezentare a festivalului din scoarță-n scoarță, am căutat pe net regizorii și m-am bucurat că sunt două super-fete la sound design (pentru O Colegă din Tonitza și In The House – în spiritul NexT is Feminist). Știam deja la proiecție ce mor de nerăbdare să văd, în ordinea preferințelor, aveam toate temele făcute pentru a treia zi de festival.

De la pregătirea mea intensă la faptul că am pierdut de vreo 3 ori pe o arie de 3 scaune buletinul de vot, pe care-l țineam atât de strâns în mâini (când îl aveam) încât ai fi spus că e pe viață și pe moarte, nu e cale foarte lungă. Favoritul meu se schimba de la un generic la altul, erau povești total diferite, medii distincte; cum puteai să alegi care e cel mai bun din șase scurtmetraje care n-aveau în comun decât limba în care fuseseră scrise scenariile?

La Q&A, Irina și Andrei deja se distrau grozav – pe lângă echipa care vorbea în fața noastră, mai eram și eu, în sfârșit cu pixul în mână, schimbând de trei ori alegerea în mintea mea și de două ori pe hârtie. E mult mai greu să alegi când oamenii care au făcut scurtmetrajele supuse votului sunt în sală – e ca și cum le-aș fi datorat scuze că numele filmului lor nu este pe buletul meu de vot. M-am decis, într-un final, și i-am corupt și pe ceilalți doi, așa că am plecat fericită la CinemaPro.

Nu știu la ce mă așteptam de la Oscars Night, dar cert este că am fost extrem de surprinsă, din mai multe puncte de vedere. Primul, cel dinaintea scurtmetrajelor, a fost faptul că evenimentul fusese sold out cu o seară înainte de proiecție și că vedeam pentru prima dată în destul de mult timp sala plină ochi, fără un singur scaun liber. Cealaltă parte a surprizei au fost filmele scurte pe care le-am vizionat, cele cinci scurtmetraje selectate pentru premiile Academiei Americane de Film din 2015 – știam că The Phone Call câștigase Oscarul, dar până aseară nu-mi pusesem problema din ce a avut de ales juriul. O să spun doar că mă bucur enorm că n-a mai existat și la această proiecție buletin de vot, pentru că încă nu-mi dau seama cum aș fi putut alege.

Festivalul Internațional de film NexT (15-19 aprilie) este la a noua ediție, anul acesta mai amplu și mai divers decât până acum – 17 secțiuni, 146 de scurtmetraje în total, petreceri-monstru, zeci de invitați speciali, discuții și programe speciale ale festivalului, printre care se numără și Seara LGBT, Oscars Night, Monsters Night și Kung Fu NexT, toate evenimentele derulându-se în opt locații diferite. Programul îl găsiți pe site-ul oficial al festivalului, nextfilmfestival.ro, iar biletele sau abonamentele se pot cumpăra de la Cinema Studio, Elvire Popesco și Librăriile Anthony Frost și Kyra Kyralina.


Specialități 
Recente
Folosește Taguri
Arhivă
bottom of page